fredag 27 maj 2011

Äntligen fredag!

Oj så skönt med fredag! Det känns helt underbart. Efter en intensiv vecka på jobbet med bouleRålis med teamet på onsdag kväll ser jag fram emot en "lugn" helg.

Alltid är något som ska göras utöver arbetet och denna vecka har det var tema: kakel letande. Igår så slutade vi och vela och valde en ljus granit platta 30 x 60 som ska vara på golvet och väggen. Vi tror att det kommer att bli stilrent och snyggt ! Den ska ju trots allt sitta där i 50 år så lika bra att välja något som man inte ltröttnar på i första taget.

Idag har jag även stämt av det sista med killarna som ska utföra arbetet. Allt verkar klart från deras sida med. Så om allt går enligt planerna, är vi klar med väggen och installationen av kaminen (Contura 560t) innan midsommar. Vi får se om den hinner besiktigas också innan... Peppar Pepper.... Jag litar inte fullt på hantverkare. Men än så länge så verkar Åkersberga Vedspisar mycket bra att ha och göra med. Det tar på sig helheten och hjälper även till med kakelsättningen vilket vi blev glad över. Ju förre hantverkar ju bättre. =)

Både jag och min man pustar ut då vi inser att vi kan "ducka" badrums renoveringen ett tag till. Det var ingenfara ännu. Det känns som att vi inte riktigt har tid. Vi hinner ju knappt med de små projekt så såsom kaminen, kakel, markisen, altanen, trädgården och sedan måla garaget. etc etc=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar