söndag 9 december 2012

God Jul!

Nu är det jul här i vårt hus... denna helg har vi haft jul i vårt hus. Vi tjuvstartar lite eftersom vi inte är hemma i år. =)

bild.JPG
Hela lördag dag roade jag mig med att fixa massa måsten och handla julklappar medan barnen var med pappa i pulkbacken. På eftermiddagen hade vi bjudit hit min mans bror med familj.
 Vi träffas sällan så jag tänkte att det kunde vara kul för våra barn att få önska god jul till sin kusin.
På kvällen hade vi lilla julafton med på tok för mycket mat. Men det hör ju julbordet till. =) Barnen var jätte duktiga och smakade självmant på allt. Kul! Min man fick julöl och jag lite vitt vin. Och givetvis snaps till sillen! Till nästa jul måste vi köpa en ny snaps för Jubileums Akvavit är så galet vidrig. Blä...Efter det var vi rätt nöjda och det kändes som om vi haft vår julafton nu. God Jul!
Idag, söndag, var det den traditionsenliga Lilla julafton hos våra vänner i Tyresö. Lunch, skattjakt för att hitta julklapparna som tomten gömt ute och inomhus samt lite fika. Jätte mysigt!




Lilltösen fick av familjen Carlenius ett stort pussel som roar båda töserna när vi kom hem medan vi vuxna njuter av lite glögg i snöstormen.Vi har redan hunnit baka lussebulla och ätit julbord. Nu ser vi fram emot att få umgås med min pappa och mina svärföräldrar på varmare bredgrader. =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar