tisdag 2 april 2013

Nya utemöbler

Ibland ska man ha tur... Tyvärr så var inte utemöblerna i så fint skick som vi ärvde med stugan så vi behövde köpa nya i år. Jag och min man roade oss med att springa runt på 6 affärer för att hitta billiga men bra möbler men det är ju inte det lättaste. =) Billigt och bra grejer går sällan hand i hand.
 Som tur var finns ju blocket. Så vi fick två grupper inkl dynor för 2200 spänn. Möblerna behövs puttsas upp men de är i teak och bra fabrikat. Så tack säger vi! De blir kanon. Nu är vi redo för att grilla och ha besök i sommar. Bonus var att de fanns i Skanör - en mil från oss. Så min man och svärfar hämtade dem bara med bilen. =)

 Hade vi inte hittat på blocket hade nog blivit dessa. Dessa är jätte fina men jag ogillar vita möbler pga att jag är lat och vill inte måla dem samt att jag tycker vitt i solen blir så starkt för ögenon. Så vi hade lite tur. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar