tisdag 26 april 2011

Påsken - husfix 2 och 3

Vilken galet underbar påsk denna familj fick. När t o m min man utbrister "så här bra har vi inte haft det i huset på 3 år" så fattar man. Tanken var att vi skulle ha en fullspäckad påsk med middagar hos nära och kära men lill tösen blev sjuk så vi fick ställa in det mesta. Samtidigt som jag och min man gick direkt ner på semester känsla och blev sjukt lata. Vi valde att bara hemma denna påsk och fixa en himla massa. Njuta av solen och pyssla.

Det var inte förrän på annandag påsk som vi "orkade" fixa ett påskbord med löjrom, ägg och sill (självklart med Skåne också). Annars har vi ätit gott men enkelt. Tiden har vi spenderat i trädgården och med barnen. Vädret har varit strålande så alla börjar bli bruna. =) Väl behövligt efter denna långa vintern. Stor tösen har hittat en ny kompis hos grannen och har busat med honom hela dagarna.


Lite påsk fint på utsidan hann vi fixa innan påsk.



Under påsken så har vi bl a påbörjat renoveringen av altanen, fixat till ett nytt land på baksidan. Grannen ovanför oss berättade att de kommer anlägga en tuja häck ovanför oss så det vara bara till att flytta mina rabarber, gräslök och jätte amerikanska blåbär.

Snacka om jag fick gräva. Hahhahaa... Och fylla på jord ( ca 6 säckar a 50 l i varje låda, det blev några turer till Granngården och K-rauta). Idag har jag planterat potatis som ligger under en väv och gräslök. Resten kommer i maj. =)

Vi har även byggt ett litet bord som man kan ha verktyg etc på i anslutning till landet.



Operation "döda" getingar har påbörjats av min man då han fick veta att innan juni är det endast drottningarna som flyger och söker bo. Och ja han har redan fångat en...=) Och ja han bjuder dem på öl.

PS Det har varit sjukt kul att äntligen få arbeta med kroppen...3 år senare. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar