måndag 4 april 2011

Storhandlat till barnen och rensat skrot

Denna helg har jag roat mig med köp och sälj! =) Jag har passat på att sälja en massa gamla barnartiklar såsom Babywatcher, POP kläder i mycket bra skick och syskonvagnen. Vi hade sparat lite om det var någon i ens närhet som vill ha dem men de behövde dem inte. Helt förstårligt att man vill ha nytt! Så för ca 3 år sedan köpte jag t ex vår BabyWatcher för ca 1100 sek och igår sålde jag den för 600 sek, svarta POP byxor 250 sek etc etc. Känns som en dold bonus att få tillbaka en massa pengar. =) Kan dock inte låta bli att fundera på om jag hade kunnat få ut mer. =) Vi passade även på att bära ut våra vinterjackor ut till "bodan".


På köpsidan blev det en massa "praktiska" och roliga saker till barnens lekstuga. Jag har insett att förvaring kan man aldrig få för mycket av. =) Krattan, borsten, spaden och korgarna hittade jag på ICA Maxi. =)

Denna praktiska väska köpte jag på lekmer.se och är bara ett måste i denna resande familjs vardag! Så det var bara att inhandla gånger 2. Den kommer till exempel att användas redan nästa vecka när jag och stor-tösen flyger till norrland! =)

Vi handlade även ny rullgardin till en tjejen. Föräldrarna ville ha en limegrön och det dottern en rosa. Och det blev en rosa. =)Och givetvis nya vattenflaskor inför sommaren...


Kan det bli mer tjejigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar