onsdag 5 oktober 2011

Dagen superlativ i galenskap =)

Idag är en dag det är det är sol inne (hjärtat) och sol ute. Jag är bara himla glad.

Startade dagen med ett frukost möte med min mentor (en extremt härlig kvinna som kommit långt. Hon arbetar idag som Komminaktions- och marknadschef för ett större bolag i Sverige och har anställda WW. Inte IBM.). Ett inspirerande möte och härligt att tala med någon som förstår och sporrar en. Sedan var det massage jobbet. Vilken morgon !
Om man sedan ser till min privat situation som är just förstunden även den bara är underbar. Stort privat liv och härliga vänner! Fester, middagar och nära samtal! Min familj med en underbar man och 2 pigga och friska töser i ens liv. Mamma och pappa i norr! Stugan. En ny bil beställd. Vågen visar minus. Arbetet som idag kommer leda mig till Esrange (Sveriges rymdforskning) och en privat visning där - känns bara kul. Och mitt nya jobb med nya människor, nya utmaningar och en chans till att byta karriärväg nytt. Denna gång hade jag även 2 val - som båda var bra.



En lapp från go kollega.

Jag kan bara rekommendera alla att byta jobb ibland! För mig blev det en enorm energi boost jag dels fick 2 jobb samma dag dels man insåg att jag hade faktiskt gjort ett bra jobb i 10 år mina kollegor blev ledsna och min arbetsgivare ville vääääldigt gärna att jag skulle stanna. Några kommer t o m bjuda iväg mig en övernattning. Ja listan kan fortsätta!

Nästan man blir rädd och undrar vad kommer här näst... (Jantelagen som lever i oss alla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar