lördag 3 mars 2012

Veckan som gått

Oj vad tiden går fort. Jag hinner inte med att leva känns det som. Här kommer några saker som jag pysslade med under veckan som gått.

Svärmors kaviar fisk

Förra söndagen gjorde vi svärmors kaviar fisk till söndags middag. Mums! Ca 500 gr vit fisk (fisken delas i ca 3 cm tjocka bitar), en halv strimlad purjolök, 2 msk dill, 2 msk kaviar, några körsbärstomater och 3 dl grädde. Smaka av med salt och peppar. Allt blandas samman och in i ugnen på ca 225 grader i ca 20-25 minuter.

Till efterrätt gjorde jag en hallon- och blåbärspaj med riven vitchoklad. Till det serverade vi Mildas vaniljvisp.



Hallon- och bläbärspaj


Räksmörgås

I onsdags träffade jag en väninna på Tbar på Hotell Diplomat på Strandvägen. Hon och jag tycker det är ett jätte mysigt ställe. De har en restaurangdel men vi brukar alltid sitta i loungedelen. Vi åt en räksmörgås och tog ett glas champagne! Vardagslyx på hög nivå.


Ett troll
På torsdagskvällen var det äntligen dags för klippning. Det var 9 veckors sedan så det behövdes verkligen. Jag klipper mig på Stor och Liten. En liten frisörsalong i Vallentuna som jag är jätte nöjd med.

På fredags kvällen var det familjemys. Jag och töserna hjälptes åt i köket. Vi gjorde skinkschnitzel tillsammans. En bra rätt om man vill ha barnen med i köket. Stor-tösen panerade med mjölet och jag med ägg och ströbrödet. Lill-tösen placerade upp dem på tallriken. Medan de låg i kylen tog vi en enklare fredags drink med chips och saltapinnar.


3 mästerkockar


Skinkschnitzel, stekpotatis, citron och kapris a la Åström

Vårt betyg från mannen i huset var -"Detta är nästan min älsklings rätt!" Det kallar jag väl godkänt. Töserna tyckte också att det var gott.

Kvällen avslutades med sällskapsspel för hela familjen. Kan det bli bättre? Knappast!


Memory
Vi valde memory ikväll så alla kunde vare med. Töserna spöade oss. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar