tisdag 27 april 2010

Plugg, plugg och plugg


Idag har jag roat mig med att tentaplugga vilket var ett bra tag sedan jag gjorde det! =) En mycket intressant känsla att återuppleva tentaångesten som denna gång blev snarare förnekelse (lathet). Jag insåg även att jag totalt missat att göra en uppgift som ska in i imorgon - en situationsanalys samt ett förklarande tal. Så vad ska man prata om i 5 min? Jo...kanelbullar så klart! =)

Visste ni att att Kanelbullens dag 4 oktober kom som ett önskemål från sockerindustrin. De ville tjäna mer pengar! Datumet var för att inte krocka med andra dagar såsom surströmmingens-, kräftornas- och semeldagens. De kombinerade även den med Internationella barndagen - en dag av omtanke.


Så länge leve Kanelbullen!!! =) Och vem kan tacka nej till en påse med Pågens gifflar och 1 liter kall mjölk? Inte jag i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar