fredag 22 oktober 2010

Hej mitt vinterland!

Äntligen har årets vinter startat. Så underbart! Vi som t o m tjuvstartade med glögg igår här hemma. Jag var så genomfrysen efter 1,5 timme på Hästlekis* och kunde bara inte hålla mig. Som jag redan sagt...jag vill ha JUL och VINTER nu! =) Åh vad jag ska mysa! Kan kanske bero på att jag varit gravid eller ammande de 4 senaste jularna och i år får jag dricka och äta allt. Jag kan t o m röra mig obehindrat. Sweeet!
I år ligger vi lite efter i vinterplaneringen då pulkorna är på vinden, barnens vinterskor är inte inhandlade och vinterdäcken är i garaget. Men vad gör det? Ungarna och jag är ändå full av förväntan när vi ska ut och leka i snön. Vi hittar nog på något. Tösens skidor är i alla fall framtagna.
Imorse surfade jag även på nätet för att kolla lite på vad ett par nya längdskidor skulle kosta och en av de första länkarna som dök upp var från Karins sportbod. Och för er som inte vet var den ligger, så ligger den i Lofsdalen (mer info klicka på bilden). Där vi precis har bokat 2 skidveckor i år. Måste ju bara vara ett tecken på bra skidåkning i år eller vad säger ni?

* Den stora tösen går på 4h:s hästlekis. Från 3 år... Barnen får vårda och mata djuren samt rida. Igår red de barbacka. =) Ett tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar