måndag 29 november 2010

Första Advent

Min underbara julbock från Rotor

Jag misstänker att vi har gjort precis som de flesta i helgen - påbörjat julpyntningen, besökt julmarknader, bakat och njutit av den underbara snön som ligger vit överallt. =)

Jag har hunnit med att besöka Vallentunas julmarknad, NK`s julskyltning och den klassiska julmarknaden i Gamla stan. Värst var Nk´s julskyltning. Jag har nog aldrig sätt så dålig skyltning som i år. De borde byta ut den redan nu. Årets tema var färg och mycket färg var det men knappt en tomte.

Gamla Stans var ok men känns som om de bara sålde mat...=) Hade nog hoppas på mer men töserna var överlyckliga som fick träffa tomten. Vi passade även på att fika lussebullar och varmchoklad på ett fick i början av Västerlång gatan. =)

Vallentunas julmarknad var som en sommarmarknad fast med lite med tomtar på. =)

Hur som haver så är det i alla fall en underbar tid nu när man tagit fram alla fina ljusstakar etc. de stora julpyntningen brukar vi göra runt lucia. Min fina julbock från Rotor som är 34 cm hög har i alla fall fått titta fram. Årets Glögg är även den klar.

Och denna vecka startar julbaket till kommande glöggträffar. Först ut är mina mammakompisar nu till veckan. Och som vanligt så måste jag vänta till Lucia helgen innan jag bakar mina lussebullar annars är du slut till jul. =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar