fredag 12 november 2010

Jag gjorde det - ta mé fan!

Före och Efter

Jag gjorde det! Jag har lyckats att gå ner i vikt! Många i min omgivning har sagt att man kan inte få tillbaka sin gamla kropp eller vikt efter sitt andra barn. Jag säger - FEL FEL FEL!

Jag har lyckats att nå min drömvikt men även att min kropp ska må bra! Okej mina bröst kanske inte ser ut som de gjorde innan men det finns ju "wonder bra"!!! Och det är en myt att man ej kan krympa rumpan. =)

Så här kommer lite härlig läsning i form av statistik:
* November 2009 ca 67-75 kg. (Jag orkade inte se sanningen i vitögat...dvs låtsades som om jag var smalare)

* December 2009 68 kg. Köper du större vinterkläder 40 i jacka och 42 i byxor. Inte nöjd!

* 3 maj 2010 inskrivning VV 60.6. Nu skulle allt bort. Jag trivs helt enkelt inte att ha "hull". Jag mår psykiskt dåligt av det.

* 16 juni 2010 56.8. Passar även på att göra ett test på hur mycket kroppsfett etc jag har. Allt är inte bara vågen. Eftersom jag har stor rumpa vet jag att jag kan inte bara förlita mig på BMI**. Fat%*** 23.8 dvs 13.5 kg fett och ett BMI på 24.3.

* 10 november 2010 51.5 kg BMI 22 FAT% 19% dvs 9.8 kg. Och jag kan nu ha alla mina kläder före barnen! LIFE IS GOOD! Min PTgymet sa det alla kvinnor vill höra: din kropp är perfekt nu. Du ska inte gå ner mer i vikt nu. Det visar min BMI (normalt) och Fat% (under det normala hos kvinnor) men om jag vill göra något så är det att lägga på kilon i form av muskler. Träning: styrka och kondition.

Så tack VV och min Täby PT - utan er hade det ALDRIG GÅTT! Min framgångsfaktor var disciplin och en nära vän! Men visst det har varit många sura minuter i träningskläder...

Nu gäller det att bara hålla kvar Beach 2011 till Beach 2011. =)

** Bodymasindex: kroppsmasseindex anger relationen mellan vikt och längd enligt beräkningen kroppsvikt (m) i kilogram dividerat med kroppslängden (l) i meter i kvadrat. Källa Wikipedia.se ***Ett kompletterande mått på om ett förhöjt BMI också innebär en ökad hälsorisk får man om man även mäter fettets fördelning i kroppen. Om en stor del av kroppsfettet utgörs av bukfetma så innebär det en ökad hälsorisk. Det kan därför vara av värde att också mäta kvoten mellan bukens och höftens omkrets, vilket kallas midja-höft-kvot. En hög kvot (mycket fett kring buken) indikerar bukfetma. Källa Wikipedia.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar