torsdag 28 juni 2012

Sommar i Vallentuna


Lite väl stor rädisa för min smak...=)

Jag läste på nyheterna att det hade inte regnat så här mycket på ca 150 i år Sverige. =) Det verkar inte påverka vår trädgård på ett negativt sätt. Det växer så det knakar. Efter 5 år så har jag nu börjat få den tomten jag velat dvs blommor alt blommande buskar från vår till sen höst. När Rhododenron och syrenen mfl har blommat ut börjar Jasminen och Salvian att blomma. Kantnepetan blommar hela sommaren.

Landet växer också. =) Kanske lite väl fort för vad vi hinner med. Rädisorna har hunnit bli stora som potatisar och salladen nästan för överväxt. Sockerärtorna blommar och har börjat bli klara. Jag och töserna "plundrade" alla plantorna idag. Vi tre är lika galna i sockerärtor. Det finns inget godare än att bara gå till sitt land och plocka lite sockerärtor. I min värld är detta så galet mycket livskvalité när man kan njuta av sin trädgård genom alla sinnen (smak, lukt, hörsel, känsla och syn)!

Sockerärtor. Vackert! Mer svensk sommar kan det inte bli...

Ett blått hav av Kantnepeta

Jasminen börjar slå ut

Töserna plockar dagens skörd av jordgubbarna

Dagens skörd - ca 1 liter och 3 tjejer senare finns inget kvar. =)

Salvian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar