onsdag 31 oktober 2012

Bus eller godis?

Igår blev det bus eller godis ! Inte riktigt planerat från min sida. När jag hämtade mina små troll från dagis så skrek de: - Idag är det bus eller godis, mamma! Dagis har sagt att alla barnen ska göra det ikväll.
Nja försökte jag säga det hade vi väl inte tänkt. Efter många om och men insåg jag att det vara bara att hitta på någon maskeraddräkt och ge sig ut. Lite smink av mamma och ett lakan så fick jag till två söta spöken. Barnen tyckte det var spännande och kul att få gå och knacka på hos grannarna. Stor-tösen var dock besviken över att alla gav godis och ingen vill ha bus...hahhaa... Jag passade på att småprata med grannarna som man annars aldrig hinner med. =) Så kan det gå.
En kul grej men jag är inte riktigt road av att dagiset "trycker på" vad barnen ska göra...


Sedan var det bara att skynda sig hem och fixa lite innan Helena och Lina kom på tjejmys. Min man passade på att "snylta" lite thai mat! =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar