torsdag 18 oktober 2012

Sommarstugan i söder


 Höllviken, Skanör och Falsterbo
Som många vet har vi köpt en sommarstuga i söder och imorgon fredag är det dags att besöka den/flytta in. Till stugan i norr är det ca 168 mil. =) Stugan ligger i Höllviken mellan Östersjön och Öresund. Här är Sverige endast ca 1,7 km brett. Mer om Höllviken finns på Wikipedia. =)
Enligt mäklaren: " En underbar friköpt tomt om 569 m² med mindre sommarstuga på populära Fritidsvägen mitt i Höllviken. Lugnt och rofyllt område med Höllvikens alla faciliteter på nära promenadavstånd. Här får ni ett lättskött sommarboende eller så bygger ni nytt. Sommarstugan inrymmer ett allrum, mindre hall, ett sovrum, arbetskök samt ett badrum med dusch. Det finns ett uterum samt en mindre stenlagd uteplats. Tomten ligger i härligt sydvästläge."

I köpet in gick alla möbler, verktyg, cyklar och porslin m.m. Paret som sålde stugan är 82 år och lämnade allt, t o m TV:n! Jag hade tyvärr slagit vad med min man om att de kommer ta med den och JA! jag förlorade. Grattis till mig jag ska diska hela sommaren! Men vem lämnar en platt TV? Tack säger vi! =)
 I bakgrunden ser ni gäststugan på ca 9-10 kvm. Välkoma på besök! =)
 Toalett med dusch
Kommunalt vatten och avlopp...me like!
Fakta: stugan är på ca 38 kvm, uterummet ca 10 kvm, tomten 569 kvm och lätt skött. Stugan byggdes 1959. Ca 1 km till stranden, 1,5 km till svärföräldrarna och 2 km till svågern. Affärer och restauranger m.m. ligger ett stenkast bort.
 Vardagsrummet och uterummet
Uterummet
 
Enda sovrummet
Barnen ska få detta sovrummet som de kan ha alla sina saker i. I gäststugan finns idag en våningssäng som vi ska ta in.Vi vuxna får sova i vardagsrummet. Vi ska bara hitta en bra bäddsoffa till en bra peng.

 Vardagsrummet
Ett litet gulligt sommarstuge-kök
 Vy från gatan

Mer bilder etc kommer... Håll tillgodo! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar