söndag 11 november 2012

Comso, pretto och bajs

 Cosmo till fördrink och bajskorv till efterrätt. Vad mer kan man begära? =) Igår så har vi bara tagit det lugnt. Vi fick undan en hel del dåliga samveten vilket var underbart. Hela familjen behövde en paus från allt runt omkring oss och kom fram till att det var skönt att bara vara hemma och inte träffa någon. Både barn och vuxna gick och la sig tidigt. Vi behövde en dag där vi alla bara var tillsammans!
På kvällen åt vi grillad tonfisk och Bajskorvstårta till efterrätt. Barnen bakade den och tyckte det var super kul! Hahaha... Barnen som är i bajs och kiss åldern blev exalterade då mamma och pappa "sjönk" till deras nivå. Receptet på Millas Bajstårta finns på recept.nu. Super enkel för barnen att göra då allt bakas i en 3 liters påse. Innan maten hade vi drinkar och tilltugg till vuxna och små.

Igår roade jag mig även med att sitta och läsa på några bloggar. Det som slår mig är att alla idag har så himla kul och så himla duktiga. Även min är pretto... Vem vill skriva om det tråkiga... Alla handlar fina saker, gör allt rätt och hinner med allt. Grattis men jag är helt övertygad om så inte är fallet. Så här kommer lite motvikt till allas pretto liv dvs lite bilder på när det inte är så himla välvårdat eller perfekt. =)
Källsorteringen utanför dörren. =)
 Höstträdgård...framför huset
  Höstträdgård...på kortsidan
Hmmm...varför ligger stortösens byxor på vårt dukade bord?
Eller så skulle man kunna helt enkelt säga - bilder från en Svensson familj som har det som nästan alla andra. =) Idag kommer vi fortsätta att roa oss med att inte göra någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar