måndag 26 november 2012

Härliga tider!

Lilltösen
Hjälp vad tiden går fort! Jag tycker vi gör inget att annat än att tvätta, städa, fixa och bara stressar. Livet som småbarns förälder är underbart. Vi trodde vi skulle ha en lugn och skön helg men ack vad vi bedrog oss. Mycket är dock själv förvållat. Utöver det vanliga fixet så har vi denna helg hunnit med att låta stortösen åka skridskor, Lilltösen har varit på kalas, storhandlat, fixat 48 presenter till adventskalendrarna, en tur till IKEA och skruva ihop lite möbler, vänner på söndagsfika och jag på tjejmiddag. Och lite annat smått och gott...
Lilltösen fick en billy bokhylla
I lördags vaknade min man på strålande humör och förgyllde morgonen med att sucka och stöna över alla pärlplattor, teckningar och annat pyssel som fanns över allt i huset. Töserna och jag höll oss undan. Hahaha... Min lösning var enkel - då får vi väl fixa till det. Så efter en hektiskt lördag dag kom vi på kl. 16.30 att åka till IKEA. Ja vilken bra idé en lönings helg.=)
Skrubben under trappen 
Lekrummet under trappen revs och blev förvaring av tösernas pyssel.

 Stortösens vernissage
Stortösen fick en tavellist till att ha sina teckningar på. När jag hinner ska jag köpa en till att ha ovanför. Sedan ska vi skriva ut lite kort som de ska få ha på sina rum. Dessa saker ser väldigt enkla ut men i praktiken innebar det att vi har vänt upp ner på 4 rum och flyttat saker från en låda till en annan. Det blev som ett domino spel... Hahaha...
2012 års julkreation 
Och efter att våra vänner gått hem i söndags eftermiddag insåg jag att jag hade lite tid över innan tjejmiddagen så då passade jag på att julpynta också. Damp ? Jag? =)
 Myser och uppdateringar med brudarna efter en hektisk helg
Klänningen kommer från HM
Det jag inte hann fixa i helgen fick jag istället gör på lunchen idag såsom att handla lite till morgondagens maskerad på dagis, Lucia firandet och vår fest vi ska ha den 15 december (Pre New Year 2012). Baktankarna med klänningarna är givetvis att de blir kanon när vi är på Key West om ca 24 dagar. =) Klockrent att jobba inne i stan en sådan gång!

Stortösen i Stinsen
Stortösen inköpta skor passade inte så det vara bara att ta en tur till Stinsen direkt efter jobbet tillsammans med henne. Väldigt mysigt att få ha en 1 timme bara för sig själv. Hon är så stor nu. När vi kom hem berättade jag glatt vad vi pratade om - var på hon suckade men "mamma du behöver väl inte alltid berätta allt vi pratar om." Hahhaa... Lilltösen och pappa var på showdans. Kl. 18.30 fick vi middag idag och alla var lagom glada.

PS Imorse var det Lilltösens tur att besöka tandläkaren. Alla tänder hade kommit fram och hon t o m lovade tandläkaren att sluta med napp. Hahaha... DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar