lördag 1 maj 2010

Gröna fingrar?




Nu är mina potatisar i jorden och jag hoppas på att de ska hinna bli klara till midsommar. Vi köpte årets sättpotatis på Trädgårdsmässan och det ska vara en tidig sort. Odlarna som sålde dem var sjunde generationens potatisodlare från Skåne (Larsviken, Kullabyggden). De har även en gårdsbutik som jag hoppas på hinna besöka i sommar http://www.larsviken.se/gem/default.aspx?x=15.

Potatisen hinner nog inte bli klar då jag ej förgrott den i krukor. Jag har förgrott dem så tillvida att de legat ljust och varmt i ca 3 veckor. Jord bör dock ligga runt 7-8 grader nu så att de börjar gro på en gång!

Sådde även solrosor, luktärtor och blommor som drar till fjärilar tillsammans med tösen.=) Hon hade inte riktigt förståelse för att blommorna inte syntes ännu som mammas penseer. Hon trodde att hon fått en till sandlåda. =)




Tips ---> http://www.weibulls.com/ De har en massa kul för stora och små i det gröna. =)



1 kommentar:

  1. Dom hittar på allt!
    Hoppas Matilda vattnar ordentligt!
    Morfar

    SvaraRadera