lördag 29 maj 2010

Nu blommar det


Nu blommar de flesta vårblommorna på tomten. Vissa har t o m blomma ut. I år tycker jag att vi har börjat komma i ordning. (Tack för all hjälp från nära och kära!). Våra rabatter har blivit jätte fina. I år har jag t o m gjort en skiss så att jag ska komma ihåg till hösten var jag vill ha mera Alium, Tulpaner och ev. Riddarsporre . Nedan kommer lite bilder från min trädgård så att ni ser vad som hänt sedan sist. Och även ogräset har visst kommit upp.=)
Som tur vara lär det ju inte rymma iväg om jag ej tar upp det ikväll! =)


Jag har planterat två stycken Amerikanska Jätteblåbär (Berkeley och Goldtraube). För att de ska ge bär måste man plantera två olika sorter som befruktar varandra. Spännande att se om de ger frukt redan i år. Mina vinbärsbuskar och jordgubbsplantor är överfulla med bär.

Nedan ser ni mina två drivbänkar. Den till vänster ägs av min dotter 2,5 år. Där har hon sina sommarblommor. Den till höger är mitt potatis- och sockerärtsland (bilderna är 1 v gammal så idag syns blasten mycket mer - snart dags att kupa dem).








Stäppsalvia och rosor. I bakgrunden ser man min Kärleksört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar