måndag 10 maj 2010

Till helgen öppnar Wollard/Åström stugan för säsongen 2010

Imorgon bär det av till Norrland igen! Några dagar i Kalix sedan några i sommarstugan. Oj vad jag längtar! =)

Mina föräldrar har redan tjuvstartat under veckan som varit. Pappa har bla installerat en ny stege till skorstenen (så sotaren skulle komma upp och besiktiga den nya kamin/spisen i köket).

Den nya stegen på det nya taket vid den nya skorstenen
Fixat barnens rum, rensat massa skräp på tomten och startat elementen.



Gamla fönster och bråte forslas bort av pappa.

Mamma har satt upp nya gardiner i sovrummet. =)
Jag misstänker att det är så fint när vi kommer dit.

Vi ska ev måla, rensa sly på tomten och fixa och dona inför semestern samt testa på livet utan rinnande vatten. Vilket ska bli spännande med denna resa! Det går nog bra vi har ju gott om dunkar. Min teori är...kunde mina föräldrar kan jag/vi! =)

Vi kommer även att ha en familjemiddag tillsammans med min morbror och mina föräldrar. Så mysigt!!!

PS I vanliga fall brukar inte det vara så här mycket snö i stugan men pga den snörika vintern så ligger det ännu kvar på sina ställen. Det ska bli intressant att se när sommarvattnet kommer igång. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar