torsdag 27 januari 2011

Samsung PL80

Alla ni som känner mig vet att jag tycker teknik och allt vad innebär är det mest tråkigaste att lägga pengarna på. Jag är totalt ointressad av stora fina TV apparater etc. Visst det är fint men själv vill jag inte betala för det. Jag räknar lätt hem mina tv-appareter och kan nog med gott samvete avskriva dem när det behövs.=)

I helgen så bet vi i det sura äpplet och köpte en kamera. Vilket jag tyckte var jätte kul. Har man två små töser så vill man kunna ta lite kort ibland och saknaden efter en kamera har varit stor. Det blev en Samsung PL80. Känns som om vi får pris och prestanda för det vi vi betalade. Även här ville inte jag lägga ner allt för mycket du vi har två glada och påhittiga tjejer hemma.

Inköpt på Elgiganten:

Mångsidig digitalkamera med 28mm vidvinkelobjektiv, 5x zoom och 2,7" LCD-skärm.

Slimmad (20mm tunn) kamera med ergonomisk design. 2,7" stor skärm för tydlig visning, möjlighet för VGA-filmning med 30 fps samt 16 automatiska inställningar i läget Smart Auto.
12,2 megapixel - Hög upplösning och detaljrikedom.
28mm vidvinkelobjektiv och 5x optisk zoom - Kom nära inpå, samtidigt som du får med hela motivet.
Dubbel bildstabilisator - Högkvalitativ optisk/digital kombination.
Porträttsystem - En kombination av fyra olika avkänningsteknologier ger perfekta porträttbilder. Dessutom Autofokus (AF) som kan följa specifika objekt.
Smart Album - Enkel och tydlig sortering av dina bilder.

PS Sedan har jag har tur att ha en go svåger som lånade ut sin GPS till oss. Så nu kanske jag t o m hittar till alla mina kundbesök. Denna vecka och kommande så blir det en hel del resor. DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar