söndag 27 mars 2011

Vilken helg: strömavbrott, "Eat Pray Love" och magsjuka.

Ja vad säger man om denna helg! Strömavbrott (och nej det var inte earth hour), magsjuka, trasiga glasögon, myspys i trädgården och "Eat Pray Love".

Vi har en blind pappa idag! Hahhaha...

Märkligt att en helg som hade alla komponenter att bli misslyckad blev en av min skönaste och härligaste helg på väldigt väldigt länge! Jag har inte gjort ett skvatt! ( dvs lite mot vad jag brukar göra)

Hela lördagen tillbringade jag med att sova (tror jag var vaken ca 6 timmar på hela dygnet) vilket jag var starkt behov av. Mitt ekorrehjul har snurrat nog så snabbt med min familj, 120% på jobbet, semester med fullt ös, styrelsearbete, och sedan underbara vänner i mitt liv som jag vill hinna med. Lägg på träning 3 ggr/veckan så blir det komplett!

På lördagskvällen passade jag på att hyra en efterlängtad film, "Eat Pray Love", som jag inte hunnit se pga tidsbrist. Och den var precis lika bra som jag hade väntat mig. En Cilla film. =) Huvudrollen spelas av Julia Robert och handlar om en kvinna som ska finna sig själv. Hon reser i Italien (och eter filmen måste jag bara tillbaka dit igen...jag är galen i Italien. Tur att vi bokade en resa till Paris innan annars hade vi åkte till Rom.) Den är väldigt bra inspelad. Rekommenderas varmt!


SF-anytimes recension:

"Liz Gilbert är övertygad om att livet har mer att erbjuda än familj och karriär. Se hur hon hittar ny livsglädje i denna inspirerande och sanna historia som är baserad på den bästsäljande boken med samma titel. Liz lämnar New York och ger sig ut på en årslång resa till Italien, Indien och Bali där hon försöker hitta sig själv med hjälp av god mat, meditation och hoppet om att få uppleva sann kärlek."

Söndagen har jag bara mys med barnen i lekstugan och börjat pyssla så smått i trädgården! Vilken livskvalité!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar