onsdag 2 mars 2011

Sofias Änglar - Peter och Elin

Oj vad tårar som har runnit från min kind idag. Jag har precis sett på Sofias Änglar som byggde om hemmet åt en av våra vänner från förr. Idag så kan vi inte ses pga att 1 av deras barn blev sjukt. Vi ses via "fejjan" istället.

http://kanal5.se/web/guest/sofiasanglar

Barn nr 1 födde vi på samma dag och på samma BB. Hennes man hjälpte mig in till förlossningen. Vi umgicks massor den mammaledigheten. När vi sedan blev gravida med nr 2 blev vi jätte glada. Oj vad kul att få chans att ha mammaledigt en gång till tillsammans.

Hon väntade tvillingar och jag en tös. Så blev det också men vi kunde aldrig ses. Jag födde en frisk tjej 4 v tidigt. Hon höll på att komma redan 6 v innan. När jag höll på att akutsnittas möter jag Elin och Peter igen på BB då berättade det att de stött på komplikationer

De fick sina två änglar redan i v 26 och en tuff kamp startade för deras överlevnad. Idag mår familjen bra men alla är medvetna om hur skört livet är. Och så även vi... Så olika våra liv blev över en natt!

Och som jag alltid tjatar om - ta vara på livet och varandra! Livet är för kort att bråka om pengar, arv och annat tjafs man vet inte vad som väntar runt hörnet.

Gabriellas sång...jag vill känna att jag lever....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar