söndag 6 juni 2010

3 dagar kvar till milen

Grattis alla som klarade Stockholms marathon!!! En kollega kom in på 51:a plats. Heja heja! Själv kämpade jag mig runt 5 km idag. Idag var det riktigt tungt! Jag siktar att klara 1 mil igen =) på onsdag.

Förberedelserna är i full igång. Ska min fot hålla? Har försökt mjuka upp benen i foten nu under några månader. Tränat kort distanser och kondition. I år har jag även lärt mig att vila i nedförsbacke och låta kroppen springa helt av sig själv. Det är ett stort lyft för mig och min ork. (Försök slappna av i nedförsbacke genom att släppa ner armarna. Även om du kommer att öka farten så häng bara med. Efter tag kommer du märka att vinner en massa ny energi som kan behövas ibland...=)...) Tror även att det kommer underlätta under milen då jag brukar bli trött i armarna efter ca 8 km.

Träningslogg denna vecka:

Måndag 1 timmes promenad i snabb takt
Tisdag Joggade 5 km där jag kortade min tid med 7 min (SJUKT NÖJD)
Onsdag 1 timmes promenad
Torsdag 30 timmes promenad
Fredag Vila
Lördag Joggade 2,5 km i stigande terräng ca 350 meters höjd skillnad=)
Söndag Joggade 5 km

Blev en ganska bra träningsvecka! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar