onsdag 21 juli 2010

Äntligen har vi hittat bra och prisvärt kött


Vi har länge pratat om att köpa ekologiskt och bra kött i större mängder men inte riktigt vetat var vi ska vända oss. För mig har det varit otroligt viktigt att ha producenten i närheten. Jag vill själv kunna åka till en gårdsbutik och handla det jag vill ha. Ekologiskt är bra men hur ekologiskt blir det om det ska fraktas över hela Sverige innan jag får det.

Så i helgen åkte vi till Kungsbyn i Västerås och provköpte kött. Det var suveränt gott! Det var länge sedan jag ätit något så gott kött på länge. Det som är bonus med detta ställe är att det även finns möjligheter för barnen att titta på djuren och köra små traktorer etc. De har även fik och mat om så önskas. Rekommenderar inte att man åker hit endast för det! Så bra var det inte! Mina barn tyckte det var jätte kul medan vi vuxna tyckte att pris prestanda på parken kanske inte gick ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar