onsdag 28 juli 2010

Coreträning

Ikväll ska jag ut och köra ett dubbelpass!

Jag vet att jag ikväll och imorgon kommer att må som en prinsessa men fram tills dess ångest från min "lattarm". Vill hellre stanna hemma med min man och njuta av ett glas rosévin (men jag har inte 5 pp att undvara...hahahhaa). Först en löparrunda på ca 5 km och sedan in på gymmet för att gruppträna Core. =)

Kan varmt rekommenderas om man behöver bygga upp sina rygg- och magsmukler. Vet dock inte hur många pp det ger.

Coreträning ger dig:
*starkare rygg
* minskad skaderisk
* bättre motorisk kontroll
* funktionell muskelstyrka som ger kraft i vardagslivet

Dessutom får du:
* ökad kroppskännedom
* bättre koordination
* hållbarare kropp
* bättre effekt av annan träning eftersom den blir effektivare
* bättre balans
(Hämtat från friskispressen.se)

Tänk på att värma upp innan då dessa pass endast fokuserar på magen etc. Lycka till och hoppas ni tycker det är lika roligt som jag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar