lördag 18 februari 2012

Skridskor på isen

Ibland glömmer vi bort hur himla bra vi bor. Idag har vi åkt skridskor med stor-tösen.
På sjön har kommunen plogat en isbana och bredvid går ett skidspår. Snacka om lyx - bara 350 m från oss! =) Imorgon funderar jag på att ta med mina långfärdsskridskor och åka ett varv.

Från kommunens hemsida:

"


3,2 km och 10m bred plogad bana stora delar fin is men vissa övergångar med stöpis (skrovlig). Vi har försökt ploga söderut mot Täby men på grund av dålig iskvalitet (dubbel is och vatten) vid Uthamra fick vi avbryta."

20120217
Självklart hade jag kollat upp statusen på isen innan jag släppte ut mina töser. Ispiggarna var också på. =)

Stor-tösen står för första gången i sitt liv på sina skridskor. Lyckan var total. Efter ca 35 min fick hon grepp om det och åkte riktigt bra. Hon kämpade på en timme sedan bröt vi för fika. Hon skrattade hela tiden av lycka. Värmde gott i ett mamma hjärtat. Inte svårt att lista ut vad vi gör imorgon förmiddag...



Lill-syrran fikade och lekte kull. Hon får vänta ett år till.


Support funktionen Mamma packar upp kaffe, varm choklad, saft och bullar. Alla som känner mig vet att grejen med friluftsliv är fika. Hahahahaa...


Min man

Nu är det dags för vila innan simskola, kalas och sedan middags mys hos några grannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar