tisdag 21 februari 2012

Stockholm City bikes, Semlor och 2,4 km

Idag var det fin fika på kontoret. En kollega hade handlat semlor till alla på Gateau till förmiddags fikat. "Gateau driver brödbutiker i Stockholm med omnejd. Vi är mest kända för våra matbröd som bakas på surdeg & stenmalet rågmjöl." (Källa gateau.se) Jag kan varmt rekommendera deras bröd och fika.

Igår kväll var jag på tjejmiddag med mammagruppen på Tegelbruket i Täby. Det var lugnt och avslappnat. En av våra kompisar har köpt ett hus i närheten av oss och hon skulle ringa till vårt dagis och be om att få plats på samma avdelning som våra barn. Idag gjorde hon det. Dagis svarade att de skulle göra allt vad du kunde för att det skulle gå. Plats skulle de få men inte kanske på samma avdelning. Hoppas Hoppas!

Efter arbete, barn, semester...kom vi in på det vanliga snacket om motion... Jag som älskar att promenera och dessutom att gå längs med vattnet i Stockholm nämnde att jag tänkte börja gå på morgonen från Humlegården (vår direktbuss som passerar vår gata stannar där) till Hornsgatan då det är bara 2,4 km däremellan. Vardagsmotion. Fick då tipset om City Bikes.
City bikes är cyklar som man lånar för 250 kr april-oktober (jag tror det är gratis med SL Access vilket jag har). Cyklarna finns på 94 olika ställen inne i centrala Stockholm och man får låna dem max 3 timmar åt gången dvs du cyklar dem från cykelställ till ett cykelställ. Kan inte bli bättre !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar