lördag 18 februari 2012

Vi hjärtar varandra...

Även denna vecka har gått med en rasande fas. Jag hinner knappt vakna på måndag morgon så är det fredag kväll och jag ligger halv sovande på soffan. =) Tisdag och onsdag gick jag utbildning i Lagen om offentlig upphandling och Hur man skriver ett förfrågningsunderlag. Det var jätte bra och jag fick en hel annan förståelse för det. Jag hade gått en liknande kurs för några år sedan men nu när man arbetar på "insidan" så kunde jag ta till mig det mycket bättre.


Självklart har vi även firat Alla Hjärtans Dag. Galet vad affärerna ska tjäna pengar på detta! Töserna hade gjort hjärtan till oss. Stor-tösen hade sytt ett och sedan fyllt det med vadd och lill-tösen klistrat på papperstussar på ett sitt. De var så stolta när de fick ge dem till oss. Ååååh!


Jag älskar er!
Jag valde att köpa en Hallon- och passionsfruktsmousse från Kardemumma bageri och fyra trisslotter. Vi vann hela 25 kr så jorden runt resan får vänta ett tag till! =) Jag bad dem "pimpa" tårtan lite. Smasken! Vi köper tårta alldeles för sällan. Typ aldrig. =)

I helgen hade jag förberett myspyset genom att frysa in hallonsaft till små iskuber i form av hjärtan. Vi gav dem även var sitt hjärta i glittrande mjuk "skum"papper från Panduro när de vaknade. Inget avancerat men en mysig handling att ge dem ett utklippt hjärta. De blev glada och har dem i sin ficka i overallen.=)



Och min underbara man kom hem med en jätte vacker bukett rosor till alla sina töser. I år hade han köpte stora. Passande nog så kunde vi hade dem i vår vas som vi fick i bröllopspresent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar