måndag 7 maj 2012

50 års fest en milstolpe...

I helgen som var så var det 50 års fest i kompisgänget. 50 åringen och hans tjej är gamla kollegor till mig. Det var ca 25 pers som kom och gick under kvällen. Barnvakten tittade förskräckt på oss och undrade hur gamla vi var som hade kompisar i den åldern. =) Hahahaa....


Kul present som han fick av några vänner.

De bjöd på en jätte god buffé med överflöd i allt. "Goodie-bag:en" blev en pain riche (eller baguette som det tydligen heter) när vi skulle gå hem. De hade massor med mat kvar.=)

En tjejerna hade koll på ordet pain riche. Riktigt intressant faktiskt. Har själv aldrig reflekterat över om brödet heter så i Frankrike eller inte. I Paris brukar jag beställa på engelska och inte på franska. Det jag fick lära mig i lördags var att... Brödet pain riche finns inte i Frankrike där finns bara baguetter. I Sverige är det en förfining av fattigmans brödet på slutet av 1800-talet. =) Mer om det på wikipedia.se


Buffén
bild.JPG
Lina, Helena och jag
Till en början blev det tjej- och killbord. Vi lade beslag på vinet och godiset.


Klassiker!!!

Jonas, Backman och Anders
bild.JPG
Whisky som ska serveras kall!


Killarna tog ölen och whiskyn. De testade en ny sort som skulle ligga frysen innan den serverades. Inget som imponerade på någon av dem.


Liebling!
Hehe...så illa var det inte men bilden blev ganska kul i alla fall...=)

bild.JPG
Jonas, Jonny (50 åringen) och Backman

Men efter middagen så smög vi oss till grabbarna dvs när vi hade ätit upp vårt godis. =)
bild.JPG
Testar nya leksaken!
Jonny fick en ny gitarr av sig själv. 7:e i ordningen tror jag det var. =) En Gretsch - modell lite bättre för er som förstår er på det. För mig en snygg detalj i vardagsrummet.


Underverket som han fick på rea för endast 19600 sek. Ny pris 27000. Han är jätte duktig att spela. Kul att lyssna är han testade den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar