fredag 11 november 2011

5 år sedan

Idag 11-11-11 är det fem år sedan jag och min älskade man förlovade oss i Sandhamn. Han gjorde det med stil. Jag får tårar i ögonen när jag tänker på den dagen, det rummet och den känslan. Vi båda tycker att detaa är det viktigaste och känslomässiga dagen- den känns mer än själva bröllopsdagen.

Han överraskade mig genom att bjuda mig till Sandhamn. Där hade han bokat in oss på hotellet en natt och 3-rätters middag. Frågan, "Dompa" och en jätte fin ring fick jag på hotellrummet.
Han kände mig och visste att jag ville vara delaktig i ringarna, så till den 11 / 11 2006 köpte han en fin silverring med en diamant i. Den ringen gjorde jag sedan om till ett smycke som jag idag bär runt halsen. Idag 5 år senare är jag lika kär och glad att han är min. 2 barn och ett hus senare. =)



När jag tänker på honom och oss så kommer en vacker låt upp. Chris Medina - "What are words". Låten handlar om hans flickvän som 2månader innan bröllopet var med om en bilolycka och hamnade i koma.
Läkarna sa att hon inte skulle klara sig, men han vägrade att ge upp. Efter en och halv månad vaknade hon upp, hjärnskadad och handikappad för livet.
Och Chris finns fortfarande vid hennes sida. Han nådde inte hela vägen i tävlingen men slog igenom stort efter åt.


Inte för att vi har hamnat i en olycka utan för att vi är en av de lyckliga som fann varandra och fick chansen att starta ett gemensamt liv. Orden i låten är dock sådanna som jag tycker varje människa ska ta tills sig och leva efter! “What kind of man would I be if I leave her when she needs me the most?” Vad är ord om jag om jag skulle lämna dig när du behöver mig som mest? (min tolkning) Starka och sanna ord. Och som många glömmer i en hetsig vardag där alla strävar efter att vara störst bäst och vackrast. Man glömmer att ta hand om den som man älskar och den som behöver en mest ! Oavsett om det är en olycka eller bara ett vardagsproblem. Så ta hand om nära och kära i alla väder...

Till dig min älskade Jonas - jag är glad att du finns i mitt liv och som vi sa den 11 juli 2007:

Jag, XX,
tar dig, XX,
nu till min make
att dela glädje och sorg med dig
och vara dig trogen
tills döden skiljer oss åt.

Jag älskar Dig! tack för att du finns i mitt liv!
Ser fram emot massor med år tillsammans med dig!





Andra länkar på Chris Medina:
http://www.youtube.com/watch?v=8sPve68ykfQ

http://www.youtube.com/watch?v=nQY4dIxY1H4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar