söndag 20 november 2011

Jyl fix och present inslagning

Inhandlad igår och kommer från Bruka Design.

Mannen och stor-tösen är på simskola. Jag slår in presenter till Aktion Julklappen. Barnen ska få ge ett paket var. Paket ska innehålla:

1 blyerstpenna
1 sudd
1 pennvässare
1 ask färgkritor
1 ritblock
1 tandborste
1 tvål
1 tandkräm
1 reflex
1 tablett ask
1 vykort med något svenskt

"Aktion Julklappen är ett sätt för svenska barn att göra något riktigt fint och skicka julklappar till jämnåriga i Östeuropa. Varje år packas flera lastbilar fulla av klappar som sen delas ut på skolor och barnhem i Moldavien, Rumänien, Ukraina och Georgien. Det brukar bli runt 30 000 paket men behovet av fler är stort.
Många av barn lever i mycket fattiga familjer och ofta får de kanske ingen julklapp alls. En penna, ett ritblock och så klart, lite godis, värmer mer i hjärtat hos barnen än vad man kan tro.
" Läs mer och delta på Läkarmissionens hemsida.

Jag passar även på att tjuvstarta med julpyntet. Morfar kommer på besök nu på fredag och stannar 1 natt. Därför tänkte jag att vår familj firar första advent när han är här. En dag hit eller dit spelar ingen roll. =) För mig och barnen blir det jätte mysigt då vi sällan har chansen att fira med min släkt som bor 100 mil från oss.

I eftermiddag ska vi och fika hos några vänner som fått en lite bebis. Ska bli kul att träffa den lille. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar