torsdag 17 november 2011

Glögg, städning och planering

Igår kväll var det glögg a la 2010 och pepparkakor framför TV:n. Mys mys! Som vanligt har jag förbjud på att baka lussebullar innan jul för att jag har noll karaktär och äter upp dem innan. =)

Men först var det storstädning hemma inför helgen som bjuder på AW hemma hos oss med goa grannar och barn, den årliga Gåsa-middagen och fika hos vänner. Där emellan simskola och en massa andra saker som ska göras. Mannen passade på att träna ikväll. Som tur var jobbar jag halvtid nu så idag ska jag t ex i lugn och ro åka till stan hämta gåsen, handla och gå på bolaget.

Vi kommer att tjuvstarta med julen på fredag genom att bjuda på en Clementin- och ingefärscocktail, Prästostskakor med salvia, Snöbollar (vittryffel med citron och kokos) och Saffranstryffel med hasselnötter. Mmmm... Inspirationen kommer från Allt om mat - Julspecial 2011. Barnen kommer att få egna drinkar, chips och godis. De kommer ha knattedisco medan vi vuxna försöker prata med varandra. =)

Jag har insett att det är skönt att vara ledig två dagar i veckan då min "att göra" lista med små saker är ganska lång och det kommer bli en massa små stopp inne i stan. Bl a så får jag absolut inte glömma Apoteks Aromatiska Tinktur. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar