måndag 21 november 2011

IKEA + Julmat = SANT?

Just för stunden lever jag lyx liv! =) Idag var jag ledig förmiddagen och passade på att åka till IKEA och sedan köra ett spinningpass på Gym och Sim. Jag var där redan 9.45 och käkade den obligatoriska frukosten (i alla fall när jag var mammaledig var det det) för hela 10 kr innan de öppnade.

Sedan tog jag ett varv genom varuhuset och påsarna fylldes med ljus, servetter, lampor, lite saker till töserna, en bricka och 1 pepparkakshus för 19 kr m m. Finns ju ingen som helst anledning att baka ett eget hus när det kostade så lite. Vilket var min tanke fram tills idag. =) Klockrent för mig som tänkte ha julpyssel med töserna efter julkonserten i Blåhallen nu på lördag. Mannen ska julfest med grabbarna då så vi passar på att stöka ner och kladda när han inte är hemma.=)

Det var ett bra tag sedan jag var på IKEA och det känns som om de håller på att byta strategi? Större delen av butiken var idag fylld med "skrot" (ursäkta) dvs tvålar, mjukdjur, mat och krims krams. Trist tycker jag! Kanske inför jul, vad vet jag, men känns inte till det positiva. Bla hade de vi utgången så att man kan köpa julmat till ett julbord. Ska Kamprad in livsmedelsvärlden nu?

Köket

Jag har tjuvstartat med lite julpynt hemma. Några tomtar har kommit fram resten tar vi närmare jul. Stakarna får vänta tills på fredag. Töserna tyckte det var jätte mysigt när de steg upp imorse.=)

Ja jag vet jag är galen som börjat julpynta...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar