tisdag 24 april 2012

Bok tips - Brobyggarna Jan Guillou ger semester längtan

Jag rekommenderar starkt att läsa Jan Guillous bok Brobyggarna. Den var jätte bra! Den handlar om tre pojkar vars far dör i tidig ålder. Sedan följer man familjen under några år och boken tar en från snöiga vintrar i nord Norge till våldsamma krig i Afrika. Boken är på ca 600 sidor och det var nästan så att jag sträck läste den. =)
Själv längtar jag efter semester. Våra intensiva dagar verkar aldrig ta slut. Alltid är det något. Tanken var att vi skulle åka till Skåne över Valborg men vi väljer att stanna. Det ska bli skönt med en lugn helg (vi ska bara måla garaget, fixa trädgården, vakta brasan 7-11 och ha en middag för 12 personer...haha).
En måddag i mitt liv...
6.30-16.30 Jobbar
17.30 "Kvartsamtal" på dagis
18.00-19.00 Några vänner tittar in på vägen till en husvisning. Barnvakt i ca 30 min. Fika och snack med dem.
19.00-21.00 Frissan
21.00-22.00 Spela Rumble med min man. Jag vann alla gånger. =)
22.30 Lägger jag mig för att läsa ut boken.
24.00 Svårt att somna då jag inser att jag kommer sakna ha en bra bok att läsa. =)
Vi har haft kvartsamtal med båda barnen nu. Det går jätte bra för dem på dagis. Alla fröknar hade bara positiva saker att säga. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar