måndag 23 april 2012

Spöken, buxbom och rådjur

Oj vi har visst ett spöke i frysen! =) När jag skulle plocka ut bär till smothies så hittade jag lilla Laban som låg och tittade på mig. Hahahhaa....reflexen måste ha trillat ut ett glasspaket.

Tips till en nyttigare smothie är russin eller havregryn istället för sötningsmedel. Senaste favoriten är blåbär, hallon, lättfil och russin som mixas.

Vår fina buxbom har kanske fått buxbom sjukan. Hoppas hoppas inte. Såg det på senaste Trädgårdsonsdag att det var en vanlig sjukdom idag. Den sprids lätt och buskarna dör. Går inte att bota. =( Vi får se i sommar hur det går. Jag hoppas på köld skada. Symtomen på buxbom sjukan är gula blad.
En annan tråkig upptäckt är att rådjuren har hittat ett nytt smörgåsbord. De har roat sig med att äta på mina tulpaner. Hmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar