torsdag 19 april 2012

Rhodos semestern - spa, träning, mys med barnen

Igår pratade jag med en kollega som hade bott på exakt samma hotell som vi ska på Sunwing Resort & Spa Kallithea och det hade varit jätte jätte bra! "Den lugna bykänslan, stranden och det perfekta avståndet till stadsmyllret - här finns allt man kan begära av en familjesemester." Källa: ving.se

Hon rekommenderade också starkt att åka in till Rhodos Stad. Det skulle tydligen varit billigt med taxi. Hon hade testat spa avdelningen och den var också kanon. Tyvärr hann hon bara få tid en gång sedan var det fullt. Jag och min vännina passade därför på att boka stora spa-paket (75 min, kan delas upp i en 50 + 25 minuter behandling, eller tre 25 minuter behandlingar) hemifrån igår. Vem vill chansa på att det ska vara fullt. =)

Det som kunde vara negativt var blåsten men med tanke på att det ska vara 30 grader i skuggan i juni så känns det helt ok. Hon hade inte störts av det men hennes man hade det. Affären inne på området var också bra. Lite dyrare än inne i Rhodos Stad men ändå helt ok priser.

Träningspassen var också kanon. Tanken är att jag och min vännina ska köra vattengympa innan lunch och jag och min man tar även med joggingskorna. Tror dock inte att jag klarar att springa i 30 graders värme.

Vi passade även på att boka en till sulky på plats så nu har båda töserna var sin vagn där nere om vi ska ut och gå långt (vilket jag och min man brukar göra) alternativt behöver sova i någon kväll.

Spa, träning, mys med barnen och mannen! Drinkar och god mat med vänner. Vad kan gå fel? =) Fy vad jag längtar!

PS Puh...vad mycket det är att fixa inför alla årets resor...hehe...pass, eu-kort, spa, hotell och annat lyx! Snacka om dagens i-landsproblem. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar