onsdag 29 september 2010

Flitens lampa lyser med sin frånvaro...


Jag måste ha tagit ut mig under förra veckan. Hahahaa... Alldeles för mycket fixande och donande! =) Men ingen rast och ingen ro denna höst för jag tror att jag indirekt gjort en egen lista / projekt på vad jag skulle vilja ha gjort innan jag börjar arbeta igen. Och ska det hinna bli klar och samtidigt som jag ska ta hand om mina två barn och träna för min viktnedgång / komma in mina gamla kläder (vilket jag för övrigt insett att jag nått nu. Klapp på axeln till mig själv!!!) så gäller det att ligga i - bara 3 månader kvar.

Projekt 1. Fixa till någorlunda i barnens rum och tv-rummet på övervåningen. Så gott som klart. Stora tjejens rum uppe och lekrum nere kommer jag ta tag i under nästa vecka då lekstugan är klar (dvs flyttat ut vissa leksaker till den).

Projekt 2. Bygga lekstuga. Kommer till helgen. Inreda den gör vi till våren. Misstänker att det annars kommer förstöras bara i vinter. Vi målar den endast nu till hösten.

Projekt 3. "Svarta hålet"dvs garderoben. Jag jag tänkte jag skulle ta tag i vår klädkammare och fixa till den en gång för alla. Måla och byta hyll plan.

(ev. Projekt 4. Trädgården. Riva upp den jäkla rosrabatten och plantera enkla blommor. =) Hoppas på att ev få två skott av min svärfar på en vacker buske i silver/lila och sedan bara ha kantpenta och stäppsalvia runt om. )


Men åter till projekt 2 och denna vecka. Jag har inte lust med något men ändå en massa små fix inför helgen. Då kommer min mamma och pappa ner och hjälper oss bygga stugan. Så mysigt! Så innan vi drar igång med det tänkte vi förbereda så mycket som möjligt genom att bl a grunda golvet under och över, gräva bort gräsmattan och matjorden, köpa plast och sand under stugan. Det mesta är gjort men det finns ändå ingen plats för min latmask....=)

Till själva byggandet åker vi handlar på torsdag tillsammans med pappa. Proffsen brukar veta vad de vill ha. =)Vi lärlinglingar är inte alltid lika noga... Byggandet startar på fredag. Spännande!


(Bilden hämtad från jagtavlarmotminlatmask.se/sida7.html)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar