tisdag 21 september 2010

Kan man någonsin ha rätt mot den svenska barnomsorgen?

Suck! I snart 7 månader så surade vårt dagis på oss bara för att jag pluggade och bad om 5 timmar extra för vår dotter. Dagispersonalen tyckte av en massa olika orsaker att barn ska bara gå 15 timmar på dagis när man är föräldraledig. Att man sedan har ett barn som stormtrivs på dagis och vill umgås med sina vänner istället för "glo på" på mamma som är hemma och ammar har man ingen som helst förståelse för. Då gnäller de som bara den på att det ej står rätt i deras system etc.

Men tydligen så har de inte samma åsikter när det fr o m 1 augusti i år är fri dagistaxa för barn över 3 år och som har 15 timmars veckor och de ska sluta att ta betalt av oss. Då skriver man att vi går 18 timmar istället för 15 och skyller på oss att vi behövt betala för mycket. Trots att jag enligt kommunen ej har rätt till mer än 15 timmar. Då är det knäppt tyst fram tills jag ringer!!! Att jag sedan ber om återkoppling var inte hellre positivt Jag skulle lita på systemet. Menar hon då system som redan tagit X antal tusen från mig?

De var även snabba att ta bort henne de 3 extra timmarna vecka i verkligheten de "glömde" bara det i sina egna system men nu när jag har påvisat att de dragit ca 3 månaders avgifter för mycket för mig ska de utredas... De är ju helt sjuuuuuuuukt!

Tillsaken hör även att detta hänt 4 mammor till som jag känner...

Så kan man någonsin ha rätt mot den svenska barnomsorgen?

Mer info på hemsidan finner du på http://vallentuna.se/sv/invanare/barnomsorg-och-utbildning/Barn-0-5-ar/maxtaxa/
(Där har jag även tagit bilden i från)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar