tisdag 6 december 2011

Inspirerande morgon - jag är 24 år gammal!

Imorse besökte Previa (vår hälso- och sjukvårdsleverantör) och SATS oss för ett föredrag. Lovisa Sandström, PT SATS och bloggare Allt om föräldrar föreläste om träning och Vasaloppssatsning. Previa hade kolestrolmätare och fettmätare. Alla min värden var bra. Kolestrolet låg runt 3. Skönt att veta!



Här kommer några av värdena:

Vikt med kläder: 55 kg

Kroppsfett 26,2% (Kvinnor ska ligga mellan 22-33%). Mitt värde har gått upp men jag är ändå nöjd med tanke karriär, 2 barn och ett aktivt privat liv är det svårt att ihop 3-4 träningspass i veckan.

Visceralt fett: 3. 1-12 är Hälsosamnivå och risken misnkar för diabetes typ 2 och hjärt/kärlsjukdomar. Det fett som omger de vitala organen kring magtrakten i kroppen.

Fysisk rating: 5 (=Standard)

Metabolisk Ålder: 24 år. (Ökad fysisk aktivitet leder i allmänhet till en sänkt metabolisk ålder.) SNACKA OM LYCKA! Helt underbart att svart vitt att man är 24 år gammal...hahahhaa... Nu har jag det svart vitt samt att jag får visa legg Systembolaget lite och . =)

Summan av kardemumma jag är nöjd! Mina värden är bra och min vikt är ok - ligger det normala och i nedrekant. När jag sedan landar med jobb, familj och livet kommer nog allt att ordna sig! Fram tills dess får det bli som det blir utan VV, träning och 7 lussebullar/dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar