tisdag 20 december 2011

Livet i ett rasande tempo

Här är det fullt ös och jag är stressad över det! Jag vill bli av med mitt gamla liv och börja med det nya. Det är inte många dagar kvar nu...det gamla ger dock ännu en massa kul! =) Här kommer några axplock av vad som har hänt idag och 6 dagar tillbaka. =) Som ni vet så finns det redan fler inlägg rörande denna vecka och mer kul som hänt.


Christian Luuk besökte IBM 14 december

Efter avtackningen i förra onsdagen var det pubkväll och Christian Luuk höll ett kanon bra föredrag om hans resa dit han är idag. Mycket intressant. Han blandade med roliga saker och pekpinnar. Jag tog med mig 3 saker som han ansåg var vägen till att lyckas:

- Våga jobba med det som är roligt.
(Känns som om jag precis har anamat detta då jag byter bransch och ska syssla med det jag tycker är roligt.)

- Hitta din motsats som du ska jobba med. 1+1=3

-Man får ångra sig.

Innan avtackningen var det lucia på dagis som jag givetvis deltog på som snabbast. Snabbt dit och snabbt tillbaka på kontret. Sådant vill man ju inte missa.

Kvällen avslutades på Richie med 3 härliga brudar / kollegor som bjöd ut mig! Härligt!
Tack mina goa kollegor!


Töserna testar sitt nya dockskåp
Sedan bar det av till mormor och morfar för julafton nr 1. Hemma väntade några presenter ytterliggare från dem, bl a ett dockhus med tillbehör. Det är gaaaaaaaaalet dyrt! Presenten var mycket uppskattad av töserna som leker med det varje kväll.

Vi vuxna valde att en lugn och skön vuxen kväll när vi kom hem. Vi lagade oxfilé, hasselbacks potatis med Blå Bands Bearnaise sauce. Mums! Enkelt och så j-a gott! Vi fick ett gott vin av mina föräldrar i julklapp som vi drack till. Tyvärr glömde vi ta namnet på det. =)

Inviger nya stekpannan

Vi fick bl a en Jamie Oliver stekpanna och en Global kniv av dem. Jag fick sedan lite till! =) Tusen tack för allt fint till vår familj!

Denna vecka bär jag, min man och lilltösen en aktivitetsmätare som mäter hur vi sover (sömnmönster) och rör hos. Vi ska bära den i 1 vecka - dag och natt - utöver det ska vi logga vad vi äter, dricker och hur vi somnar. Suck! Tar lite väl mycket tid i en redan full tecknad värld!

Vi som alla andra firade 4 advent med julmys och tända ljus. Dagen avslutades med lilla julafton tillsammans med våra vänner i Tyresö. På barnens önskan så hade fiskdamm istället för en julklappsutdelning i år. Barnen var även på sin årliga klapp-jakt i området.


Hemma hos dem i Tyresö

I år har jag redan hunnit äta 5 julbord (4 + 1 som äter jag imorgon till lunch). Snart dags att inhandla nya kläder pga viktuppgång. =( Jag kan varmt rekommendera Lill-Stugans lunch julbord i Sollentuna.


En go present

Av några goa kollegor dvs de som jag hängt ihop med i ca 11 år fick jag en mugg som betöd "Glöm inte bort oss och lycka till!" En av mina chefer höll ett tal om att det kändes som om han släppte iväg en tonårsdotter. Åhhh...tårarna kom. Så återigen - tusen tack!

50 års fest
Vi har fått en inbjudan till en fest i februari från oväntat håll. Jag blev jätte glad! Kul att redan nu ha en kul fest att se fram emot.

Stinsen, Sollentuna

Julhandling och julfix innan vi åker ner till svärföräldrarna ska också hinnas med. Idag hann jag bl a fixa presenter till töserna kompisar. Puh! Jag hur hunnit med Täby C (rekommenderas varmt nu när det har renoverats) och Stinsen.


Lussebulle bak nr 3 i år för mig

Julbak tillsammans med stor- och lilltösen och med kompisar från första mammagruppen efter dagis idag ( de slutade redan kl 14.30). Hennes man är idag hemma med deras nr 2. Så jag, mina töser, hennes man och hans två töser bakade tillsammans. Båda stor-töserna var jätte duktiga och tyckte det var kul. Det blev jätte goda och även här missbrukades antalet bullar av mig! Jag fick med mig hem en "doggy bag" till min man som töserna stolt överlämnade.

Det flyttar snart ganska nära oss. Med lite tur kommer barnen in på samma dagis som oss om inte annat så kommer de gå i samma skola.=) Vi föräldrar ser fram emot att kunna titta in hos varandra för lite grillning och rosé i sommar!

Stor-tösen fina tomte som hon gjort på dagis fick vi med oss hem idag samt en ljustake inkl. ljus och en pepparkaka. Jag besökte deras dagis för 2 veckor sedan, då de hade en pysselverkstad för barn och föräldrar.

Puh...utöver det så har vi ju städning, jobbet och livet. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar